24.10.11

Litt fra hverdagen


Dette er hva jeg ser når jeg åpner øynene om morgenen, ofte mye finere med rosa og lillafarger. Dette er også grunnen til at jeg aldri sover med gardinene igjen, å våkne til et slikt syn er den beste måten å starte dagen på. Det er også en fin måte å rekke frokost før klokka ni om morningen, etter klokka ni er det bare frokostblanding å få.

I denne bygningen bor jeg, den heter Middelton. Det finnes fem andre bygninger, som jeg ikke helt har lært meg navnet på. Jeg er ganske fornøyd med min, men med bare en vaskemaskin på hele huset er det ikke lett å få vasket klær.

Noen av de andre bygningene på collegeområdet og veien jeg som regel bruker for å komme meg til og fra colleget.

På veien til og fra colleget går jeg også forbi denne fine dammen som har mange forskjellige fugler, til og med en hegre.

Noen av de mange endene som har bolig her. De er veldig koslige, men noen ganger bråker de så mye at jeg ikke får lese.

En som har det ganske gøy.


Skilt på en av broene over til katedralen og byen.


En av gatene opp til katedralen og byen.


Katedralen!
Med bygningsarbeid selvsagt, de driver å forbedrer og restaurerer veldig mye her i byen, noe som jeg burde sette pris på som historiestudent, men det blir ikke like fine bilder.

Historiedepartementet hvor jeg har alle seminarene mine. Det er like vanskelig å finne riktig dør hver gang jeg skal dit, for det ligger i en gate med helt like hus og dører. Jeg går alltid forbi første gangen for så å måtte stoppe opp plutselig midt i gaten og gå tilbake igjen, like flaut hver gang.



I går var jeg med på en Candelit Procession til katedralen, altså vi gikk i tog med stearinlys i mørket opp til katedralen. Det var ganske spesielt, men alle blitsene som gikk av ødelagte stemningen litt.


Selv om katedralen er ganske fantastisk i dagslys, er den enda mer majestetisk om kvelden. Til og med enda bedre enn det som vises på bildet. 

Etter gåturen opp var det et ganske kult lysshow inne i katedralen og så sang koret noen sanger. De skulle også ha en gudstjeneste, men vi gikk heller til 'debatthuset' like ved for gratis tea and biscuits.

1 kommentar:

  1. Flott at du har tid til å oppdatere!
    Campus er modernere enn jeg trodde.

    SvarSlett