5.10.11

29/9 Førsteintrykk

England er


- fantastiske klipper langs kysten som ser ut som de er hentet rett ut fra en Jane Austen-film(adapsjon)
- tusenvis av plasser som toget kjørte forbi hvor jeg lett kunne bosatt meg
- endeløse lappetepper av grønne enger og åkre


- første klasse på toget med så mye gratis mat og drikke man vil ha (til og med et glass rødvin for å roe nervene)
- å innse at selv et lite glass rødvin gir deg blå tunge og lepper og ikke bli mindre nervøs av det
- ville kaniner overalt
- ravner, mange ravner og mange andre kule fugler vi har lite av hjemme, falker for eksempel


- rader på rader med helt identiske, sjarmerende hus
- murstein, fine, gamle mursteinshus overalt


- høre på en blanding av The Smiths og Joy Divison under togturen for å føle meg mest mulig britisk
- hyggelige folk overalt (er det fordi jeg er fra utlandet og ikke skjønner noe, eller er de virkelig slik hele tiden? Håper på det siste)
- å høre nye, fine, britiske dialekter hele tiden

3 kommentarer:

  1. Eg kjenne eg e misunnelig :p

    SvarSlett
  2. Lappetepper mener du, og hva heter det på engelsk da? Patchwork is my guess. I'll try to persuade Kjellrun into moving over yonder.
    Dad.

    SvarSlett
  3. Haha, tappelepper. Tror patchwork er riktig. Dere får komme på besøk neste år og ta det derfra.

    SvarSlett