21.1.12

Nytt semester, nye muligheter

Det var litt rart å komme tilbake til Durham, føltes nesten ut som om jeg skulle ha vært ferdig til jul, men det tok ikke mange dagene før alt ble veldig hverdagslig igjen. Det har bare gått en uke, men allerede føles det ut som om jeg ligger etter i studiene, men det er vel bare sånn det er. Jeg har funnet ut at jeg liker utsikten fra rommet mitt enda mer enn jeg gjorde før jul. Så mye lys! Hele dagen! Og fin frostlagt natur! Jeg fant også ut at jeg savnet byen og England mer enn jeg trodde. Det er så koselig her og folkene er så koselige. Uheldigvis skal broen på favorittveien min ned til byen være stengt i fem uker, men det er fordi de skal ta ned stillaset som har omringet den siden jeg kom hit i september så det er vel egentlig verdt å vente fem uker på. Denne onsdagen var jeg og besøkte Hedvig som var på studietur i York. Det var veldig hyggelig å treffe på henne igjen og i tillegg til det fikk jeg jo se York! York er som en forstørret utgave av Durham, samme gamle, søte hus bare flere av dem og samme type katedral bare større. Jeg gikk ikke inn i katedralen, men det skal jeg gjøre neste gang jeg reiser ned. Det tok under en time å reise dit med tog, avstandene her er så små i forhold til Norge. Jeg tror jeg skal begynne å ta toget mye mer og utforske nye plasser. Det er så lett og ganske billig og man kan dra fram og tilbake på en dag så og si hvorenn man reiser.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar