20.11.11

Lumiere

Denne helgen er det lumiere-festival i byen, som vil si mange forskjellige lysinstallasjoner rundt omkring. Jeg dro ned for å se på de i går kveld, noe som ikke var det lureste jeg har gjort, for alle andre hadde bestemt seg for det samme. Det var kø overalt og enveiskjørt for gående, så vi måtte gå store omveier. Neste år skal jeg forberede meg bedre og ikke gå på en lørdag. Til tross for de store folkemengdene fikk jeg med meg nesten halvparten, tror jeg, og jeg fikk tatt noen bilder.

Største snøkulen jeg har sett hittil.



Levende greie som danset med deg.
 




Måtte ha en liten pause på Starbucks for å varme oss opp.

Elsker julekoppene de har nå og eggnog-latte, himmelsk godt.
 
De prosjekterte bilder på hele katedralen, med musikk til. Dette var det beste bildet jeg fikk desverre, men hvis du googler det får du se mye bedre bilder.

Inne i katedralen var det mange stearinlys-trøyer. Jeg tror de skulle symbolisere fortapte sjeler, det var i hvert fall ganske magisk.

Der var en musiker òg.

Utenfor var der en snurrende kule av flammer, så ikke helt trygt ut.





1 kommentar: