8.11.11

Fyrverkeri!

Selv om jeg har vært veldig syk i de siste dagene, kunne jeg ikke gå glipp av et av nord-øst Englands største fyrverkeri-show på lørdag. Det var helt utrolig mye fyrverkeri, de holdt på i hvert fall tjue minutter og det hele kostet litt under 40000. Helt siden jeg kom hit har det vært noe fyrverkeri hver uke, men forrige uke hørte jeg noe hver dag uten å kunne se det, før lørdag selvsagt. Jeg trodde ikke det gikk ann å bli så irritert av å høre fyrverkeri uten å se de, men det har vært utrolig frustrerende å ikke finne ut hvor de kommer fra. Hver gang jeg hører noe må jeg sjekke ut vinduet om der er noe, eller om jeg er ute og går så må jeg se meg rundt alle veier. Det føles ut som om jeg går glipp av noe stort hver gang, men på lørdag, da gikk jeg ikke glipp av noe, endelig!

Under er noen bilder som ikke helt rettferdiggjør hvor fantastisk det var.







4 kommentarer:

  1. Hva er det de feirer?

    SvarSlett
  2. Ingenting, tror jeg, det skjer noe her hele tiden. Neste uke eller uka etter er det lumiere-festival. Da skal de lyslegge (er det et ord?) forskjellige bygg i byen, har hørt at det skal være ganske kult. Jeg liker Cat Power forresten, var ikke det du som trodde jeg ville det?

    SvarSlett
  3. Oppdatering! Jeg fant akkurat ut at det var Bonfire Night på lørdag. Vet ikke helt hva det er, ser ut som om det er noe st-hans lignende greier, med bål og fyrverkeri.

    SvarSlett
  4. Videoen funker ikke mer.

    SvarSlett