15.4.12

Dag 2


I dag bestemte jeg meg for å gå min gamle 'skolevei' og så videre ned til Musée d'Orsay. Når jeg kom til museet viste det seg at der var en lang, lang kø, så da gikk jeg bare videre. Når jeg kom meg til Place de la Concorde viste det seg at det var et stort valgkampmøte for Sarkozy. Jeg ble værende en time i håp om å få se selve mannen, men det var bare mange andre fra høyresiden som talte. Det var stappfult der, jeg tror de sa at det var over 100000 som møtte opp. Jeg skjønte litt av det de sa og det virket som om de var desperate etter å få stemmer (sosialistene ligger visst ann til å vinne). De ba oss om å bevise målingene feil og hver gang ordet 'sosialistene' kom opp ble det etterfulgt av mye buing.



Jeg gikk videre og kom meg nesten opp til Triumfbuen før klokken var blitt så mange at det var på tide å finne en matbutikk og så dra tilbake for å lage middag. Det skulle vise seg å ikke være så lett. Jeg endte opp med å gå helt fra Champs-Élysées til St-Lazare i jakt på en åpen matbutikk, men det fantes ikke. Da dro jeg bare tilbake og tok meg til takke med rester fra i går.



1 kommentar:

  1. Hei!Fine bilder,er det hengelåser på broa.Ser det blomstrer i Paris, her er det fremdeles kaldt.Klem fra mamma.

    SvarSlett